サイバーフィジカルシステム(CPS)を学ぶあらゆるレベルの学習者に有効なロボットとストーリー型学習の構築法
2016年12月23日
「INCOSE International Symposium, vol. 26, no. s1」掲載論文 <共著:瀬谷啓介、白坂成功>
【原文タイトル】
Building Robots and Story‐Based Learning to Teach Cyber‐Physical Systems Effectively to Any Class of Audiences ranging from Elementary School Students to University Graduates
【日本語要約】
サイバーフィジカルシステム(CPS)は、テクノロジーの未来を担う重要な分野として、学会、産業界、メディアなどから幅広い注目を集めています。各国政府もその重要性を認識し、CPS産業の育成を推進すべく、投資を伴う長期ビジョンの策定に動いているのが現状です。この新しい産業で活躍できる人材を増やすべく、有効な教授法が求められる中で、我々はロボットを活用した新たな教授法を開発しました。本論文では、その理論的背景をまとめるとともに、新たな教授法の有効性について議論しています。
【原文要約】
The Cyber‐Physical Systems (CPS) has attracted large attention from a wide variety of audiences such as academia, industry, and news media. That’s because it is considered a key enabler of our future technologies. The governments of various countries have realized its importance and hammered out long‐term visions to invest their resources (i.e. time and money) to urge the growth of the CPS industry. In order to increase the number of people who can work in this industry, the demand searching for a new way of teaching CPS to different classes of people has emerged naturally. In order to help both learners and educators, we’ve developed a story‐based educational system for CPS that is extremely adaptable to any class of learners; it guides the learners to understand the CPS by building their own robot. In this paper, we describe the theory behind its design and discuss the effectiveness of this approach.
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